Startujemy produkcyjnie z Akademią Standardów IT :)
Z prawdziwą przyjemnością chciałbym poinformować, że po ponad pięciu miesiącach od uruchomienia Akademii Standardów IT w wersji beta startujemy produkcyjnie :). Był to okres wytężonej pracy, która mam nadzieję spotka się z Państwa przychylnością. Celem tego przedsięwzięcia jest popularyzacja w Polsce dobrych praktyk z szeroko rozumianego obszaru zarządzania IT.
Prowadząc przez ostatnie półtora roku na SGH cykl konwersatoriów IMPAKT (Interdyscyplinarne i Metodyczne Problemy Architektury Korporacyjnej) miałem przyjemność rozmawiać z wieloma praktykami nt. wykorzystania popularnych w Polsce standardów metodycznych i notacyjnych – takich jak: TOGAF, Scrum, Prince2, PMBok, COBIT, ITIL, ArchiMate, UML, BPMN itd… We wszystkich tych rozmowach pojawiał się wątek przełożenia zawartych w nich zapisów na codzienne funkcjonowanie firm. Okazuje się bowiem, że wiedza przekazywana na szkoleniach poświęconych poszczególnym standardom jest cenna, uporządkowana, pozwala uzyskać certyfikat, ale… rzeczywistość bywa często bardziej złożona (w szczególności jeżeli chcemy sięgnąć po kilka na raz podejść metodycznych) ;).
Na kanwie tych rozmów narodził się pomysł uruchomienia Akademii Standardów IT. Jej celem byłoby przybliżenie – w maksymalnie praktyczny sposób – dobrych wzorców zawartych w uznanych i znanych standardach (tych formalnych i tych de-facto) z obszaru IT. Odbiorcami Akademii są osoby, które posiadają już podstawową wiedzę w danym obszarze i chcą ją uzupełnić/pogłębić o wybrany aspekt metodyczny.
W czerwcu wystartowaliśmy z trzema kursami i kilkunastoma lekcjami. Obecnie jest dostępnych ponad 200 lekcji pogrupowanych w blisko 40 kursów. I oczywiście będziemy się starać, aby liczba prezentowanych treści systematycznie się powiększała :).
Jakie tematy są obecnie poruszane w ramach Akademii? Przede wszystkim zagadnienia związane z architekturą korporacyjną, ale nie tylko. Prezentujemy materiały poświęcone analizie i architekturze biznesowej oraz ładowi danych (Data Governance) i zarządzaniu danymi referencyjnymi (Master Data Management). Uruchomiliśmy także kursy prezentujące w uporządkowanej formie wyniki badań o charakterze ilościowym, pochodzące z całego świata nt. szeroko rozumianych standardów IT (wpisuje się to w koncepcję Evidence Base Management).
W ramach prac rozwojowych Akademii przygotowaliśmy funkcjonalność pozwalającą na prezentację materiałów szkoleniowych w technologii HTML 5. Dzięki temu istnieje możliwość korzystania z nich nie tylko na komputerach stacjonarnych, ale również z poziomu tabletów i smartfonów.
Obecnie kursy uzupełnione są o quizy pozwalające na bieżąco weryfikować stopień przyswojenia poznawanej wiedzy. Ponadto przygotowywane są testy, które umożliwią zweryfikowanie członkom Akademii stopnia znajomości poszczególnych standardów IT.
Kursy przygotowywane w ramach Akademii dedykowane są zarówno dla początkujących, średniozaawansowanych jak i zaawansowanych użytkowników standardów IT. W ramach doskonalenia Akademii poziom kursów został wyraźnie oznaczony, co ułatwia ich wybór zainteresowanym.
Wraz ze wzrostem liczby udostępnianych kursów pojawiła się również konieczność wdrożenia precyzyjnego mechanizmu wyszukania potrzebnych materiałów. Obecnie każdy z kursów posiada szczegółową metryczkę ułatwiającą zorientowanie się w jego zawartości. Ponadto każdy z kursów opisany jest poprzez zestaw słów kluczowych, pozwalających na selekcję i dotarcie do interesujących zagadnień. Funkcjonuje także galeria kursów oraz ich wyszukiwarka.
Aby zostać członkiem Akademii – wymagana jest wcześniejsza rejestracja. Po podaniu przez Państwa danych – w przeciągu 48 godzin dokonam ich weryfikacji. Jeżeli nie pojawią się żadne wątpliwości prześlę do Państwa login i hasło umożliwiające dostęp do platformy e-learningowej. W przypadku, gdyby trzeba by było pozyskać od Państwa dodatkową informację – pozwolę sobie na kontakt mailowy.
Od strony organizacyjnej do udziału w Akademii zapraszam pracowników firm będących odbiorcami technologii IT (np. telekomunikacja/utilities/banki/ubezpieczenia/media/itp.). Szczegółowy regulamin Akademii IT dostępny jest pod tym linkiem.
Uwaga 1: Na chwilę obecną nie przewiduję udziału w Akademii pracowników firm IT/firm doradczych.
Uwaga 2: W przypadku doktorantów/pracowników uczelni istnieje możliwość dostępu do zasobów Akademii – ale wymaga to podpisania formalnej umowy o współpracy (zainteresowanych – zapraszam do kontaktu w celu ustalenia szczegółów).
W przypadku jakichkolwiek dalszych pytań nt. Akademii Standardów IT – zapraszam do kontaktu,
Dodaj komentarz